FOTO: JULHELGEN


pepparkakshjärta jag och dennis fick av suss. det var en mysig kväll, baka pepparkakor o göra dem fina med rosaglasyr o godis pärlor:)

23e december


Dennis är glad, Pappa bjöd på välkommst dryck; en miniflaska jäger.. smart drag av pappa. dennis älskar jägermeister, efter den shoten så gick vi för att åka pulka, lånade termosbyxor o allt:P
jag sparade halva min miniflaska för o värma mig i backen hehe. den fick dennis o pappa dela på vägen hem sen.
pappa drog omvartannat mig, hanna o även dennis i pulkan. o pappa åkte pulka med oss, efter att jag sa, men ska du inte åka?? då kunde ju du stannat hemma o fixat me maten, för mamma skulle minsann ha åkt pulka!
så då åkte han, såg nog att han egentligen ville hehe :)



dennis, hanna, pappa o jag var i stenungsund o åkte pulka i midsommarbacken, det är riktigt lång o bred bra pulkabacke. går fort som bara den :)


hanna på väg upp till backen det är en skog på varsida om backen o uppifrån så ser man ner över hela området som jag växte upp i:) väldigt nostagiskt, + att jag o hanna skiljer det 10 år på så vi har inte gjort så mkt såna saker ihop. så vi får ta igen nu:)

och så iaf en bild med hannas framsida :) söta syster!
de förra ville jag lägga upp speciellt den näst sista, för jag tycker bilden har en speciell stämmning. det känns som jag lyckades fånga känslan jag hade på något sätt. och det ser lite mystiskt ut med skog o snö o skymmning


24 december Julafton


jag och min lillasyster hanna.


lillkusinen M springer för att hälsa på tomten.
vi har alltid såna fruktansvärt creepy tomtar.
ser ju ut som monster.
men barnen blir inte rädda ändå

när jag var liten blev jag rädd för tomten, som var pappa, iklädd blå morgonrock, lite bomull på hakan o en liten mesig tunn tomteluva.
gick över när jag fick paket iofs :D



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilka fina foton! Jag snor några, men lägger inte ut dom nånstans =)

2010-01-02 @ 18:06:08
URL: http://beau.devote.se
Postat av: helene

hanna,TACK!! du kan ta dem på din blogg o vart du vill men inte facebook helst. du får gärna skriva att det var jag som fotade:)

puss!

2010-01-02 @ 18:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0