......

såg bilder på fina muggar o skålar från indiska.. blev lite inspirerad.
ska köpa porslinsfärg, varsina muggar o koppar till te/kaffi
o så ska jag o dennis designa våra egna:)
tänkte att man ju kan klippa ut shabloner om man inte är så säker på handen.
har skålar o tallrikar från ikea som är helvita.. de kan också få bli lite pimpade
nu ser jag jättemkt fram emot att få pengar så jag kan gå o köpa sådana färger o få lite utlopp för lusten o vara kreativ.
det har inte gått så vidare bra det sista med det där.

igår på kalaset så fick jag ännu en idé tack vare min fasters sambo,
han tycker jag ska visa mer utav vad jag gör.
han säger ofta såna saker..peppar mig.
han är själv konstnär o jobbar numera med design på teknik/mobiltelefoner o  är utbildad skräddare.

han berätta om en tjej som fick han o tänka på mig. hon hade ritat o fotat mkt men sällan velat visa upp det.
men så bestämde hon sig för att göra en bok.
så hon gjorde det. o det gick jättebra för henne

tror att om man bara gör o bestämmer sig, så kommer det bli som man vill.
o det behöver inte bli så att jag tjänar massa pengar eller blir känd.
skulle räcka o bara veta det finns några som uppskattar o gillar va man gör.
varför ska mina foton ligga i plastfickor, eller outskrivna på en hårddisk för.

hmm ja en bok hade varit något. fick lust o köpa ett album o bara börja sätta in bilder o foton.
berätta en historia.
men vilken historia då. vilket budskap ska boken ha.
det vet jag inte.

min sötnöt satt o sjöng med i musiken medans han spelade dataspel. jag hörde han medans jag satt o kissa.
hihi jag älskar då han sjunger! han har världens finaste röst o sjunger jättebra!
o jag gillar även när han dansar det är två saker han gör för lite

snart kommer suss, ska se på mysiga dokumentärer dogtown and the zboys o this is england.. som suss tipsade om.
jag ska göra kastrullpopcorn, det är godast. myspys


mina ciggaretter har försvunnit. de är ingenstans. de låg förut brevid mig på soffan.
kanske har en port till parallellt universum där.. en annan helene som sitter o röker dem nu.
när jag letade efter dem låg en gul tändare där istället med texten idrottens bingo.
fast det är inte så konstigt som det låter, jag har en vän som jobbar där.. hehe








Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, jag skulle så gärna vilja se mer av dina bilder. Jag älskar dem. Du har känslan.

2010-01-18 @ 00:46:32
Postat av: helene

åh tack så mkt anonym :)

jag har tänkt skärpa till mig, detta funkar inte. jag måste hitta kreativiteten igen!

2010-01-18 @ 13:31:44
Postat av: Tea

Jag håller absolut med anonym, jag älskar också dina bilder. Och jag älskar det du målar, eller säger man kanske ritar? jag har aldrig varit så bra på dem så jag säger nästan måla om rita och tvärtom, fast något säger mig att måla är när man har målat som med akvarell eller annat, och rita är med blyerts eller så. Nu ska jag inte skriva ett för långt inlägg, men jag tycker du borde du satsa på boken. Du har talang och jag tycker att man får den där känslan när du målat/ritat, och dina bilder är likadana! Du är konstnärlig :)

2010-01-18 @ 21:37:51
Postat av: Anonym

Jag håller absolut med anonym, jag älskar också dina bilder. Och jag älskar det du målar, eller säger man kanske ritar? jag har aldrig varit så bra på dem så jag säger nästan måla om rita och tvärtom, fast något säger mig att måla är när man har målat som med akvarell eller annat, och rita är med blyerts eller så. Nu ska jag inte skriva ett för långt inlägg, men jag tycker du borde du satsa på boken. Du har talang och jag tycker att man får den där känslan när du målat/ritat, och dina bilder är likadana! Du är konstnärlig :)

2010-01-18 @ 21:39:37
Postat av: tea

oj nu råkade jag skicka två :*

2010-01-18 @ 21:40:29
Postat av: helene

hej tea

tacktacktack!!

ja jag definierar också måla, som i o använda färger o rita använda blyerts men kanske man säger måla då man använder pensel. eller om man inte använder pensel, jag målade med o vad man nu kan ha använt istället, typ fingrarna eller nåt. hm jag vet inte riktigt :)

2010-01-20 @ 23:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0