..................

surfar runt o kollar utbildningar
kollat löneskillnad på barnskötare-förskolelärare,.men det är också skilland på 1 års utbildning o 3 o ett halvt
finns en ky utbildning i göteborg till fotograf, där man även lär sig lite företagsekonomi. låter ju bra.
kanske skulle söka den.
jag tror jag vill både och. både lärare o fotograf. skulle vara kul o vara fotograf vid sidan om.
förskolelärare eller SOlärare på högstadiet.
har sett att det kommer vara stor brist på förskolelärare o lätt att få jobb då för dem som börjar i år när de är klara.
det låter ju bra.
jag vill aldrig mer ha osäker/låg inkomst. så eget företag o enbart fotograf känns in te tillräckligt stabilt för mig..
skadar inte o fundera o kolla upp allting nu o se vad för olika möjligheter det finns.
även fast jag antar saker o ting förändras på vägen.

från och med denna veckan kommer jag bara ha terapi 1 gång i veckan. känns ganska stort ändå.
ska också börja från o med imorn 4 timmar på dagis. det är halvtid!! koolt tycker jag!
börjar verkligen se slutet på dessa år som vart så jobbiga nu.
jag tror det är många som läser här som är yngre än jag.. o kanske inte mår så tipptopp..
är i samma situation jag var då. eller inte samma, men liknande.
skulle vilja säga att ni inte ska ge upp!!
för allting blir bättre man bara har svårt att se framstegen för det går så sakta o stegvis.
men sedan jag var 25 så har allting verkligen blivit sååå mkt bättre.
o jag hamnar i situationer som brukade sparka undan benen på mig. men jag känner migsjälv nu o kan hantera dem..o blir ganska förvånad då. det var ingen fara. det här var ju inget o bli så orolig för.
o ha inte för bråttom med saker, det är bäst att ta saker väldigt lugnt o känna efter.

träffade en gammal vän i helgen, vi har inte umgåtts alls på minst 6 år.
var jättekul att träffa henne igen, hade en väldigt mysig o rolig kväll.
så skönt o träffa någon som inte vet allt hur mkt skit det vart o bara känner den helene jag var då, innan allting bara började gå ner, ner, ner. hennes uppfattning av mig är nog inte samma som de jag känner nu har.. skönt o märka av det.. jag saknar ju hur jag var då väldigt mkt.

jag kände att jag hade så mkt energi, och sådan positiv inställning till allt i helgen. var trevlig o skämtade med folk i kassan osv. kändes konstigt tills jag insåg att jag bara mår riktigt bra, så himla skönt!

igår var jag däremot väldigt irriterad o hatisk o arg..det är inget roligt o vara sån. men kanske att jag får vara likte sån med. har haft svårt o uttrycka de känslorna o nu kommer de lite väl lätt fram. men det behövs kanske.
får se det positiva i o lära mig uttrycka det också på rätt sätt.. jobbigt för dennis bara, han får lite väl mkt skit för saker då jag är sådan.
irriterar mig som faaaaaaaan på dataspelandet då jag sitter o surar hehe

idag har vart bra igen, trots massvis av mardrömmar under natten.
det har vart mkt sånt sista.


åh.
jag är pank IGEN.
det är tamigfan helt otroligt.


har lånat twinpeaksbox av lovisa.. var hos henne o drack kaffe efter dagis.ikväll hoppas jag på minst 2 avsnitt hehe.







Kommentarer
Postat av: JHNA SUGARFUCK

Åhh men du verkar vara så duktig. Skulle också vilja plugga vidare eller nåt men har liksom inte the guts till att göra det. Sucks.

2010-02-02 @ 16:50:25
URL: http://jhnasugarfuck.blogg.se/
Postat av: helene

jhna :

njaa. jag försöker! o vill.

man kan ju inte tvinga sig till något man ännu inte har motivationen till, kanske bättre o börja i någon annan ände.. tror jag. vill man så är det ju en bra början, men gör något annat så länge så kanske lusten o motivationen kommer, så var det för mig iaf.

jag började med o bara läsa enstaka ämnen.. då fick jag en enorm lust att fortsätta men jag är ännu inte riktigt redo för heltidsstudier tror jag. men snart!

2010-02-03 @ 21:37:50
Postat av: JHNA SUGARFUCK

Ja jo, det är väl en början att ta en kurs i taget, I guess. Frågan är ju om man tröttnar på det efter nån termin i så fall och inte vill fortsätta med fler. Kanske ändå är bättre att ta många kurser samtidigt så man "blir av med det" tillslut.

2010-02-05 @ 13:12:25
URL: http://jhnasugarfuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0