tunisien


på stranden i tunisien

precis kommit fram, solen går upp, och snart sova för att orka upp tidigt o gå till stranden :)

jag ser brun ut, men jag hade precis kommit dit ,

solen går ner, och vi skall snart på upptäcksfärd. vi gick så långt att vi var påväg ut ur stan.

tog en taxi tillbaka, gick till första bästa ställe man kan dricka öl på, tittade på folk som gick förbi o dennis drack en mkt billig öl, jag drack en extremt dyr vodkaredbull.. ingen mer absolut vodka i tunisien bestämde vi, cpdyrt.


fick titta på sköldpaddor i en souvenirbutik.tycker så mkt om sköldpaddor fast jag tyckte det verkade obehagligt att hålla den i handen. de är så himla konstiga med sina klor o sitt hårda skal.men så töntig kan man ju inte vara så jag höll den i handen ändå. dennis o killen som jobbade där skrattade åt hur fjompig jag är.
de graverade in dennis hjärta helene på ett silverarmband som de sen ville att vi skulle köpa. hade inte med oss pengar, (drinken va ju så jävla dyr)fast jag gärna ville ha det, vi gick o köpte det nästa dag.



natt-picnic med drinkar på stranden, jag mådde för bra. jag fick overklighetskänslor.



chicha.
supermysigtställe! första gången vi var där så träffade jag en kattfamilj. de höll till under sop-behållare(glömt va det kan tänkas heta just nu) jag gick o köpte tonfisk som de fick äta.
det var verkligen en jättehärlig kväll. vi gick dit alla dagar efter det.


här kommer flera bilder från medinan (gamla staden kan man säga)
vi gick och tittade på alla grejer o köpte skor till oss båda o lite småsaker.
folket var hyfsat påträngande men väldigt trevliga också:)
va lättare att pruta(som man ska) än jag trodde.
vi gick vilse o hamnde där folket bor, där det var helt tomma gator, också, det var himla mysigt ställe att gå vilse på. hamnade på ett cafe högst upp med utsikt över stan och hamnen, uppe på taket hade de uteserveringen,
drack en fanta som vanligt. arabisk fanta är mkt godare än svensk!! det är sant. jag saknar den.allt smakade mer o bättre där. tom tomater var jättegott!!







påväg att gå vilse











Kommentarer
Postat av: Lise

Vilka mysiga foton du tar :) Skriver bra gör du med, så man fastnar.

2009-09-08 @ 04:02:56
Postat av: helene

tack så mkt! jag hann inte fota så mkt jag ville det är ju inte nått vidare å ha med systemkamera till stranden tex :P

2009-09-08 @ 13:34:17
Postat av: Anonym

Dina bilder är otroligt fina!

2009-09-24 @ 20:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0