.......


åkte till växjö i onsdagskväll för att se electric wizard, det var en bra spelning, helt klart värd att åka så långt för :)
men det var en jävla liten scen vilket ju är mysigt men det var alldeles för trångt det störde mig lite, är pyttelite klaustrofobisk,  så det gav mig lite panikkänsla ibland när alla knuffas o det känns som man är fast, fick flytta mig o dennis märkte såklart det va nått o det gjorde det också värre att han vet nått är fel men som antagligen inte är så illa som han tror för man kan ju inte prata med den volymen liksom,
de spelade två utav mina favoritlåtar  o det var två andra bra låtar med, en enda va dålig ,(alla låtar är 10 minuter långa minst.., de spelade bara 5-6 låtar) mest bara för att folket var så jobbiga o störande under den låten.. så hela låten gick åt till att försöka undvika dem..
jag fattar inte varför man måste vara helt extrem om man e kille o går på konsert, fast iofs det är kanske samma killar som står i baren på rockbaren eller i källaren på sticky fingers o spelar luftinstrument o headbengar till musiken medans de dricker öl. om de kan bli såna i en bar.. då fattar jag varför de blir ännu värre på konsert..
jag brukade tro att dom bodde i kranskomuner. dom bor nog lite häråvar.




sen efter spelningen så hade vi ingenstans att vara på 5 timmar..
vi gick på en promenad o sedan tillbaka till stationen, som var låst. hittade en hiss däremot som var öppen.
så där la vi oss. dennis somnade. det gjorde inte jag.
va lite roligt o prova va uteliggare..fast tur bara en liten stund.




----------------------------


idag kommer min syrra hit antagligen, vi ska möta maria o gå på spelning först med stolen policecar o sterile hermaphrodite som rickard spelar i, ska bli skitkul o se dem, första gången de är huvudakt på sticky fingers o de har nyligen fått skivkontrakt och gett ut sin första skiva. man kan lyssna på den på spotify :) gör det!

efter spelningen går nog jag o annika nånannanstans vet inte var. antingen rockbaren eller nått min syrra gillar, vilket är ställen jag aldrig vart på sådanafall. typ park lane o sånt...vi får se hur det går. jag måste iaf klä mig nedtonat som syster sa .. uuuhrs. menmen det får ju va rättvist om jag släpar med henne till sticky
ska fixa frisyr på henne, rockabilly aktikt vill hon ha., hon har höga tankar om mig. hon tror jag kan fixa vilken frisyr som helst, att jag kan måla vad som helst o att jag bara genom att ha en kamera i handen kan ta perfekta kort det är inte så  på långa vägar menmen det är kanske enda som visar hon är lillasyster o inte tvärtom. jag är ju äldst men de flesta tror jag är lillasystern:S




åh, jag hörde en kattunge pipa jag måste titta på dem lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0