määh määäh yhyh


Daizy fick sina kattungar i onsdags, hon var jätteduktig, jag har både gångerna vart ganska nervös inför kattungarnas födsel, bara för att min allra första katt Alice som bor med min familj, hon kunde inte föda ut sina ungar, och hon gömde sig så att vi inte kunde hitta henne och när hon väl kom fram och mamma åkte med henne till vetrinären så fick de göra kejsarsnitt och ungarna var döda.
och förra gången daizy fick kattungar så var först lovisa med mig som haft katt hela livet, och sedan kom siri som jag är fodervärd åt, och hjälpte till med allting, och allt gick bra även fast det blev en resa till blåstjärna då med, daizy hade 4 ungar i magen men den som skulle komma ut först var död o därför tog det tid för henne att få ut den,
denna gången gick allting bra och det var bara jag o daizy hemma, jag var ganska oförberedd jag trodde hon skulle vänta ett par timmar med att föda för jag hade nyss märkt av hennes värkar.
hon gick ju ändå runt här hemma i lägenheten. hon följde efter mig då jag skulle röka och födde första ungen på balkongen! sedan dröjde det 1 timma tror jag, och hon födde 2 st ungar till på väldigt kort tid.
en utav dem ville hon föda uppe på sängen.. men jag bar ner henne precis innan den kom ut i lådan igen,
och den 4e kom när jag inte såg efter kanske en halvtimma till., belly var däremot i närheten o övervakade det.

alla 4 hade jättebra vikt och de var pigga o hungriga
det blev 3 pojkar o en flicka.

det kommer att bli årtusendets bästa höst!! hehe
åh bara tänk, tända värmeljus o dricka te invirad i filt o tofflor på, titta på film o alltid ha en kattunge i knät,
i 3 månader ska de bo här!! :D
fasten de bara är 2 dagar har vi redan en favorit.. han som kom först... spionen har dennis dömt han till.. kan ju inte va säkra på vem som e vem.. de är alla fyra vita, men ganska säkert på att det är den oräddaste av dem.
(den som inte piper då man lyfter upp han för att väga honom.)

daizy har en egen blogg sen förra året som jag funderar o använda istället. så att jag kan visa alla foton o sånt för framtida köpare, http://daizyskittens.blogg.se/
måste bara komma ihåg inloggningsuppgifter på den ...





Kommentarer
Postat av: jennyfer

grattis till kattbebisarna baby! pusspuss

2009-09-16 @ 23:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0