+

åh nu är alting så himla fint
igår natt så skrev jag enhel del, pluggande spanska och det känns bra när man väl tar itu med saker. skrev en uppsats om min familj som skall vara inlämnad på onsdag.
när jag skulle lägga mig så kom jag och tänka på hur himla fint det är vilken tur jag har.
jag har på bara några få dagar bara blivit exakt som förut. går inte å lägger mig. vill inte sova. det är ännu mer påtagligt nu när jag är ovan att somna ensam. det gör mig verkligen trygg och jag sover så mkt bättre med dennis brevid.

jag har stökat ner helt fantastiskt mkt. men jag ska styra upp innan dennis kommer hem.
känns ganska bra att vart en helg helt ensam nästan. maria och amelia va här igår. vi drack lite och spelade sanning eller konsekvens. jag fick inte reda på några smaskiga hemlisar... vi hade en regel att dricka 5 straffklunkar om man inte ville svara på frågan. det är en kortlek med konsekvenser och sanningar man skall göra eller avslöja.
idag skall lovisa komma till kvällen och det var riktigt längesen nu som vi sågs.det skall bli jättekul.
men först skall jag på en fotoutställning med saramy :)
flera roliga saker! kanske tom hinner fika lite efteråt. skall jag nog fråga henne, har saknat henne mkt också.

solen skiner det är jättehärligt. allting är nästintill perfekt
inatt när jag låg och skulle sova så kom jag på flera ideer till att rita, jag  fick som en insikt i rita/måla saker, jag måste inte göra som jag brukade. alla måste utveckla sig. och finns inte inspirationen  i mitt huvud(jag brukade rita lessama saker) så finns den ju på andra ställen! wihoo vilken nyhet va.. men ja det kändes som en nyhet bara för att jag såg bilder i huvudet hur det skulle kunna bli. det blir nästan som att utvecklas bakåt i tiden. för mer  än 10 år sen nu var jag 15-16 och då ritade jag mkt illustrations liknande  teckningar av folk och vad de hade för kläder, jag ritade mkt som illustrationer med vissa liknande drag på kompisar och så. det där kan jag ta upp ju. som att rita poträtt av andra, deras stil, deras drag och/eller hur DOM mår.
jag har pånått sätt senaste åren ritat som inre självpoträtt. mina känslor. behöver inte hålla på och hela tiden måla migsjälv.


j


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0