sjukt bra jul!

inget att vara så orolig för!
jag hade en riktigt bra jul faktiskt o jag var så extremt ängslig dagen innan, det undgick nog ingen, men jag lärde mig en sak utav det hela o det är att när jag är så ängslig så måste jag få ta mina beslut som kanske verkar konstiga/onödiga
(jag åkte till stenungsund dagen innan julafton, men kände sedan att jag ändå ville hem, o jag åkte hem, för att åka tillbaka på förmiddagen sedan.)

på julaftonsförmiddagen klantade jag mig o tömde kattlådan, utan att veta om jag hade kattsand hemma, 10 minuter innan min spårvagn till centralen skulle gå, självklart hade jag ingen kattsand.
sprang o köpte, hällde i den i lådan, tog mina saker o spang.. 
kom en spårvagn såfort jag stod på perongen, den var tom, så det gick fort, sprang över drottningtorget o till tågen, kom fram till rätt tåg 2 minuter innan tåget gick. hann sätta mig på första lediga säte då tåget åkte,.
sån jävla tur.


fick sjukt bra saker, en svart knälång kjol o svartaspets trosor av annika, presentkort på bianco(skoaffär) av hanna, även av mamma ännu ett present kort där. pengar av farfar, av mamma o pappa fick jag ett stativ till kameran, min favorit parfym + trosor i en plåt-presentburk,ljusblå iitala/marimekko skål,massa trosor o varma leggings,en kastrull med durkslag i locket, vilket ju kanske är lite tråkigt men behövde verkligen en! våra är förstörda i botten alla utom en..



åkte pulka på kvällen med småkusinerna och senare satt jag o pratade tatueringar med hanna o A(min äldsta pojkkusin som är 18)kollade på sunes jul med alla kusinerna i pappas/gäst rummet, var sjukt hur många som fick plats i en 90 säng...med mig o mina 2 systrar så är vi 9 kusiner.

i förmiddags åkte vi för att köpa hannas 18 års present i förväg, hon fick en laptop!  detta var något pappa kom in o frågade henne om det var ok att hon fick den redan nu, med tanke på att annika flyttat hem igen o hennes dator är trasig så är det ju krig om de 2 datorer som de har..pappa köpte även en ny till sig själv så annika kunde köpa/få deras gamla.
jag förlängde mitt abonnemang o bytte mobil den nya är rosa :) ska inte tappa bort den...har tappat bort 2 rosa mobiler, o de är de enda jag tappat bort, eller de blev stulna pga mitt slarv.



dennis är i småland.
han kommer hem imorgon.
jag längtar efter honom. men jag saknar han faktiskt inte så jättemkt just nu.. :P
klockan är snart halv 1 o  jag sitter o lyssnar på queens greatest hits heheh o dricker vin.
det är himla mysigt måste jag säga. jag blir såhär himla nostalgisk ibland.



Kommentarer
Postat av: Marlene

ljusblå iitala/marimekko skål, Dvs godisskål sån fick vi med, toppensnygg!

2010-01-02 @ 17:41:01
Postat av: helene

marlene:

ja de är så himla fina, hade redan en, o nu har jag planerat o skaffa några till så kan man även bjuda på dessert i dem=) de är ju ganska dyra men såå himla fina allihop tillomed den ljusgröna o den gula:)fasten det inte brukar vara mina favorit färger

2010-01-02 @ 18:18:23
Postat av: MALIN JOHANNA

jag kan inte peka på det, men jag älskar din blogg! trivs här liksom :) sen att du inte är så helvetiskt negativ & inte framkallar kräkreflexer gör det bara ännu bättre. *

2010-01-03 @ 05:24:16
URL: http://msnghdplugin.blogspot.com
Postat av: helene

föresten johanna vad menade du med "framkallar inte kräkreflexer" hahaha det var ju himla bra att jag inte gjorde det iaf!!

2010-01-13 @ 10:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0