pappa

min pappa fyller 50, 2 dagar innan julatfon, o jag ska fixa han en separat födelsedagspresent o julklapp för en gångskull, brukar alltid vara en o samma som julklappen. och han har haft det så hela livet speciellt som hans storebror också fyller den dagen.. o de var 4 syskon.
jag ska fota en serie med pappis-bilder. skrot o sådant. muttrar o grejor. försöka ta mig in på någon skrot, eller så men det måste vara en el o metall skrot.

jag tycker så mkt om min pappa jag kommer på ibland hur himla bra han är.
han har uppmuntrat en o besvarat varje fråga jag haft. jag har alltid varit sådan att jag måste förstå hur saker fungerar o vill kunna själv.. pga att han uppmuntrat sådant så tror jag mig iaf vara mer teknisk än många andra i min ålder.
jag var tex den enda i min klass i 9an som fick vg i teknik. jag kunde allt om motorer o sådant. va med pappa då han lagade bilen, och han visade mig hur en moppe-motor fungerar och så. när jag var jätteliten la han upp hela solsystemet på köksbordet.. och försökte förklara o besvara mina frågor.. ( de tog aldrig slut)
inte så kramig av sig kanske men det är o andra sidan inte jag heller.

när jag var liten bäbis kunde jag somna jättegott om jag fick sova på pappas mage. men näst bäst var o somna på en tröja som luktade som pappa.


--------------------------------

idag så hade barnen luciatåg för föräldrarna. så söta de var, tycker verkligen om barnen på dagiset.

min syster har sovit här var himla mysigt, då jag kom hem från praktiken så åt vi lite frukost o nu har hon åkt tillbaka till stenungsund.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0