intressant dag...

började med extremt orolig sömn tidigt imorse, fortsatte med nervig och ängslig morgon,
+ även en hel del stress men det var bara positivt, tog bort en hel del separationsångest, fast jag verkar ha portionerat ut den där separationsångesten fint under veckan hehe.. lite självdistans är ju bra,. tror jag.
stackars dennis..

hann knappt krama om honom eller pussa han hejdå, nu är han på födelsedagsfest hos sin syster i stockholm,
därav separationsångesten. för att mildra den behöver jag veta innan när detta hemska ska ske. sånt får jag aldrig veta då det gäller dennis, men jag tycker jag sköter mig bättre mot tidigare för då kunde jag inte acceptera några slags avsked förutom kanske 'men helene du måste fatta jag skall till jobbet..' utan att ställa till det så det blev jättejobbigt, ok, lite överdrivet men det var faktiskt nästan så illa. har sagts om mig att det är att som att lämna en kattunge/hundvalp helt ensam.

ja och så är det väl ett par saker till som kändes jobbigt med detta men det tar jag inte upp här, det är iaf två ganska giltiga skäl till ängslighet, jag har kollat med mina 2 opartiska vänner, eller jag hoppas de är det, de kan iaf säga när något jag tycker/gör/känner är överdrivet eller icke normalt..

på väg hem från min arbetspraktik på dagis, som var lite bättre mot de senaste 3 dagarna men ändå ganska deprimerande och frustrerande, så fungerar inte tändarn jag hade bara en halvrökt cigg, jag tänkte jävla skittändare funka måste ha cigg nununu! men jaja tänkte jag affären är därborta o kan jag köpa både cigg o tändare, för jag hade 50kr.
den var stängd tills en timma framöver.. kommer på att FAN dennis har ju åkt nu när jag kommer hem, tog bara med mig en cigg o min mobil..
(bor typ en hållplats bort från dagiset)

åkte upp o kolla om dennis kanske upptäckt detta o lämnat det olåst, det hade han inte. ringde hyresvärden, NEJ VI HAR INGA EXTRANYCKLAR, RING LÅSSMED MEN DU FÅR BETALA SJÄLV
faan, ville bara grina då o båda grannar på min våning som jag känner mötte mig då mitt i allt.
kom på att lovisa har nyckel fast hon slutade inte fören 16.30 o klockan var 12.
som tur var va maria hemma från skolan hon skulle egentligen inte vart ledig fören efter 3. åkte dit o såg på p3 musikhjälpen i hennes soffa o drack kaffe o kollade på kort på bäbisen som bor i hennes mage..
o jag fick köttfärsås :)jättegott.

men egentligen skulle jag både ha fotat medans det var bra ljus, och jag skulle ha julhandlat + kollat upp var man kan köpa skrivarbläck till min skrivare.
det sistnämnda har jag gjort. de finns bara på jönköpings onoff o på inkclub.
men jag kan skriva ut dem på onoff för en massa pengar.
så det får jag göra imorgon innan kl 3 då jag måste åka,


ÅHH vilken jävla störande dag.

PLUS att pussen lekte med en sladd som hänger från en hylla ganska högt upp, som på nått sätt vifta ner en utav mina finaste kaffemuggar med chokladpraliner på. den näst finaste av fyra st.
han fick lite skäll för jag blev ledsen. han försökte städa upp porslinbitarna. men sedan fortsatte han leka med sladden så jag håller nu på att flytta på alla fina saker som kan gå sönder från den hyllan.
han fick massa gos sen, för jag får dåligt samvete. jag ska inte va som fröknarna på dagis o skälla på saker som han gör för han är katt.. han kan ju inte förstå hur det kunde va fel o leka med just det snöret liksom.,


nu blev jag irriterad på den där fröken på dagiset igen. fyfan säger jag bara. är alla dagisfröknar såna så skulle jag inte lämna mina barn på dagis.
tycker bara skäll är befogat om ett barn riskerar o skada sig, eller nån annan, eller medvetet förstör saker.. först försöker man ju förklara varför något är fel, sedan kanske man kan skälla om det upprepas jag vet inte om jag har fel där.. men så tycker jag.
inte skälla för att någon beter sig som ett barn liksom. fyfan. + att hon pratar över hans huvud.
(barnet gråter mkt 2 dagar, och i vanliga fall är ett väldigt aktivt och lite överaktivt, vilket kanske kan vara jobbigt, men klarar man inte av alla olika sorters personligheter så bör man ju inte ha med människor att göra i jobbet.)




a just ja, jag gick på fel spårvagn påväg hem också.. halvägs mot angered kom jag på detta och fick hoppa av o åka tillbaka.
snurrig så det räcker för en månad tycker jag.

NU: ett glas rödvin
det är jag värd tror jag.. trots att jag är ensam. sedan ska jag ta med mig vinet o mysa med lovisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0