fuljul

känner mig inget vidare just nu, så negativt inställd till allt. jag vill inte vara sådan.

funderar på hur julen ska bli. på min julkalender står det best christmas ever. jag gav mig en med hellokitty o dennis en med nalle phu.,
iaf jag tror knappast denna julen kommer bli ens i närheten av bra. antagligen sämst jul ever.

jag älskar julen men hatar den ändå. har sån romantisk syn på advent och allt det mysiga i att leta efter presenter till dem man tycker om o se när de blir glada, och jag höjer varje år förväntningarna på denna dag till höjden, samtidigt som jag börjar oroa mig för julaftons kvällen o natten redan i oktober.
det är förknippat med så mkt ångest. sitta o äta massa mat o deras blickar på min minimala potatis o min lilla bit bröd. de vågar inte fråga varför jag inte äter men alla vet. sådär var det ju i 10 år...
o vara sådär glad så all glädje tar slut o bara vänder till motsats o mamma eller någon annan som måste se till att jag får komma därifrån.

ville vara med dennis i år också, men han skall fira i småland, han var ju med mig förra året. men jag är extremt ego o vill han skall vara med mig
tänkte att vi kanske kunde fira jul ihop ensamma här. ifall min familj bestämde sig för att fira denna dag hos någon släkting som det inte går att ta sig hem ifrån.

jag funderar starkt på o stanna hemma, jag tror det är absolut förbjudet. min släkt tar väldigt seriöst på traditioner. saker upprepas år efter år. kräftskiva midsommarfirande julafton och varje chans till kalas och grillkvällar på våren.
alla andra kvällar är ok med dem, men julafton är så svår.
jag har två vänner som planerar o skita i att fira själva julafton så jag behöver inte vara helt ensam i sådanafall.

alltså nu låter det kanske som jag ogillar dem o deras traditioner, det är helt fel, jag skall på lördag till min faster som fyllt 40 o fira henne bara för vi har så kul ihop allihopa.. jag tycker det är så skönt att vi har sån bra sammanhållning o vi alla bryr sig verkligen om varandra och har jätteroligt ihop. de är bäst!
min pappas syskon är så speciella människor o jag har väldigt mkt gemensamt med 2 av pappas syskon:)
det hjälper mig att förstå hurdan jag själv är i grund och botten.

alltså förstå hurpass söta de är när pappas lillasyster sa att nu har faktiskt dennis vart hos alla utom oss. nu måste vi anordna en grillkväll så ni kan komma hit.. har fortfarande inte varit där så blir första gången nu då på lördag.
hehe så himla goa människor. jag tycker det är jätteskönt att de är såna enkla människor.

ska ta med mig kamera o fota lite, de bor precis vid havet, grannen har strandtomt, så man kan gå ner o fota lite vid vattnet. hoppas på frost-väder.

imorgon skall jag o dennis ha en mysig kväll på stan. lite middag och sedan jul på liseberg :)
jag blir så glad när han kommer med såna förslag.
vi glömmer ofta bort att umgås på det sättet numera. det blir nog så när man är sambos men det är nog ännu viktigare då!



Kommentarer
Postat av: JHNA SUGARFUCK

Det finns nån slags hatkärlek till allt som har med julen att göra. Man anstränger sig så mycket för att inte få ångest, så man tillslut får det ändå.

Jag har försökt få bort alla jobbiga tankar med att hänga glitter överallt, men det är ju bara fake-glädje inför att hoppas på att man inte sitter på julafton och vill dö. Jaja..

2009-12-04 @ 13:02:12
URL: http://jhnasugarfuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0