.....

hittade denna test i tjelsi's blogg, ville också göra det men jag såg att jag nog gjort det förut.
tror resultatet var ungefär samma som tidigare,mindre inåtvänd och mindre känslostyd kanske. hoppas iaf! det var ett par år sen..





Inåtvänd Upplevande Abstrakt Tänkare  

I grafen nedan kan du se, hur du är placerad i de fyra centrala personlighetsdimensionerna. Ju närmare ändpunkterna du är, desto mer uttalade är dina karaktärsdrag

|
Inåtvänd Utåtriktad
Planläggande Upplevande
Konkret Abstrakt
Tänkare Känslostyrd


SÅDAN ÄR DU:

Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor.

Du flyter med strömmen och tar beslut i sista stund - ibland låter du t.o.m. andra personer fatta dina beslut åt dig. Du är en mycket flexibel person, som trivs med fria ramar och lösa avtal.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du tänker logisk och värdesätter problemlösning där du får använda huvudet. Du är en ärlig och renhjärtad person, som bedömer andra människor utifrån samma värderingar som du bedömer dig själv.

 

här kan andra göra samma test,

http://www.zapera.com/survey/demo/personality/



tycker inte det känns bra o "flyta med strömmen o låta andra ta beslut"
men jag vet att jag gärna vill ha det så när det gäller familj nära vänner o pojkvän att jag gärna vill att de ska berätta hur jag ska göra i ett val.
har väldigt svårt att ta beslut.

Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - Så kan det gå när inte haspen är på ♥

sv Vad kul! Iofs länkade du inte till min blogg utan till testet :P

Tack så mycket :)



Du verkar vara extremt mycket mer spontan än jag, iom att jag msåte ha allting inplanerat för att känna mig "trygg" på något sätt. konstigt nog mår jag bäst när någonting oplanerat händer... well well. internet-test som detta tar ajg ungefär lika seriöst som "vilken psykisk diagnos har du?" på facebook typ

2009-12-07 @ 19:41:27
URL: http://tjelsi.com
Postat av: helene

tjelsi:

jag är mkt obekväm med att få reda på något som händer om 2 dagar o ha dåligt med tid o vänja mig vid tanken. att planera innan, o det inte blir så, så blir jag otroligt ängslig, o blir jag ängslig för något annat så blir det med bara värre.. det som fungerar bäst är att bara ta spontana beslut för då hinner man inte börja oroa sig eller fundera, det blir bara det första intrycket att det verkar kul etc

skulle iofs behöva lite mer balans mellan spontan-planerande

2009-12-07 @ 20:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0