julhelg och sånt

gjort så mycket sen sist jag skrev, några dagar innan jul var jag i stenungsund igen, jag och dennis åkte för att hälsa på familjen i söndags. jag dennis, mamma,pappa och hanna spelade monopol i 4 timmar, och dennis vann, och hanna förlorade.
senare på natten när mamma och pappa inte orkade  vara uppe mera, så ville hanna ha revanch,men hon förlorade igen. trots att hon hade3 hus på centrum. men där gick aldrig nån.hehe
dennis vann igen.

firade jul i göteborg hos min farbror, hela släkten var samlad men det var inte riktigt som vanligt,
har nog tappat känslan för jul men jag fick väldigt fina och bra saker.
jag och dennis fick av mamma pappa och hanna present kort på ikea.å lite småsaker till vårat hem, blandannat fina kaffemuggar
av annika fick jag en kjol, på paketet stod det här får du för att du är så jäkla kool, det är en alldeles underbar ... ..
hehe
vi äter gröt som nog alla gör på kvällen, och det är tävling om mandeln., pappas syskon är så tävlingsinriktade mellan varandra,och det är en himla stor grej det där. man får inte berätta om man får den utan alla skall plågas såna fall å äta mer å mer tills den tar slut. undertiden sitter alla och gissar och anklagar alla som är lite tysta för att ha den. precis vid första tuggan så  gjorde dennis en konstig min å han viska till mig att han trodde han kanske kunde svalt den.men han va inte säker. sen var det ingen som fick mandeln efter alt var slut, dennis trodde han sabbat hela tävlingen och det var flera som sa, men jag tror jag kan ha svalt den jag med.. hah,
han fick paketet iaf.

synd bara att jag och annika var tvungna och bli ovänner precis innan vi skulleåka hem.men det går ju snabbt över.
vi ficklåna pappas/annikas bil eftersom vi tänkt åka på annandagen till småland.
men på juldagen så var det så himla tråkigt.så på eftermiddagen åkte vi dit då istället,.
fick julmat och alkohol hos monica och toni,
sedan gick vi ut i nässjö. jag tycker det ärkul faktiskt med småstäderoch småstäledär det verkarsom alla känner alla.
hade skitkul faktiskt. och var på sånt jättebra humör.
men självklart kan det inte hålla i sig en hel natt så dennis hade rätt så svårt att få me mig till hans syster där vi skulle sova.jag tyckte det var en bra ide att sitta utanför nässjös tågstation och förfrysa tårna. men va bra me mig igen nästa dag.

nu är det meningen jag ska packa och städa. det går otroligt trögt.

en jätteglad nyhet fick jag då jag kollade min hotmail, utskick från queens of the stoneage mailinglist.  att spinnerettes ep var ute. jag har glömt kolla på ett tag om det finns nån musik på hemsidan. har vart så nyfiken (brody dalles nya band)
skitbra!! de låtar som finns på myspace iaf :D
så nu lyssnar jag om och om igen på dem.

http://www.myspace.com/spinnerettemusic




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0